Nej, även om du haft en tid i flera år kan du inte vara garanterad att få samma tid även nästa säsong. Varje år görs en ny prioritering efter de ansökningar som kommit in. Barn och ungdomar har företräde och i många fall har serietillhörighet betydelse. När du skickar in din ansökan är det viktigt att du är så tydlig som möjligt. Om du till exempel inte får önskad tid kan du då tänka dig annan tid eller lokal? Skriv tydligt då många frågor kan komma upp när vi fördelar tider.
Svaret uppdaterat 10 november 2015
All avbokning ska ske skriftligt. Det går bra att avboka via mejl, via avbokningsformuläret eller via Interbook.
Beroende på vad du har bokat, ska din avbokning skriftligen ha kommit till oss på bokningen senast de antal dagar innan som gäller för just din bokning. Heldagar räknas, datum på mejl eller poststämpeln.
När det gäller träningstider i idrottsanläggning ska avbokning ske skriftligt minst 3 dagar före tillfället. Vid arrangemang är det minst 30 dagar före tillfället.
När det gäller rum i samlingslokal ska avbokning ske skriftligt minst 6 dagar före tillfället. Vid bokning i sal är det minst 30 dagar före tillfället.
Ovanstående gäller under förutsättning att inget annat överenskommit enligt utfärdad bokningsbekräftelse.
Svaret uppdaterat 12 november 2015
Faktureringen sker månadsvis i efterskott där endast de tider som faktiskt varit bokade medtas. Det innebär i princip att alla kreditfakturor kommer att försvinna.
Alla samlingslokaler/hemgårdar fakturerar själva på olika sätt. Kontakta anläggningen direkt.
Observera vårt nya plusgiro som fakturorna ska betalas till.
Förvaltningens rutiner för uppföljning av betalningar kommer att automatiseras och följande regelverk kommer att gälla
• Fakturan skickas ut 1:a veckan i varje månad
• Förfallodatum är 30 dagar efter fakturadatum
• Om betalning inte inkommit 7 dagar efter förfallodatum skickas en fakturapåminnelse och kunden spärras för nya bokningar och ändringar
• Om betalning inte inkommit 21 dagar efter förfallodatum skickas fakturan till inkasso
• Vid försenad betalning utgår ränta enligt räntelagen
Information om nya fakturan (pdf)
Kravhantering (pdf)
Svaret uppdaterat 7 februari 2017
För att boka måste du ha ett kundnummer. Dom flesta föreningar har redan ett speciellt föreningskundnummer som ska anges vid bokning.
Har du inget kundnummer och till exempel vill boka privat eller via ett företag fyller du i formuläret här. När du erhållit ett kundnummer kan du boka.
Svaret uppdaterat 10 november 2015
Du kan själv söka efter lediga återbudstider via Interbook. Klicka på valet Sök lediga tider och fyll i de uppgifter du önskar för att begränsa sökningen och hitta lämplig lokal. Du behöver inget användarnamn eller lösenord men det underlättar hanteringen av din bokningsförfrågan.
Till Interbook
Svaret uppdaterat 12 november 2015
När du bokat så skickas en bokningsbekräftelse. Bekräftelsen skickas alltid till den person som är kopplad till kundnumret. Bokningsbesked skickas via mejl.
Mejla till bokningen.idrott@stockholm.se om du vill ha inloggning i Interbook. Inkludera ditt kundnummer. Som inloggad kund i Interbook kan du till exempel se, avboka och skriva ut dina bokningar direkt på webben.
Till Interbook
Svaret uppdaterat 7 februari 2017
Priset är beroende på vilken typ av kund du är, vad det är du hyr samt när på året du hyr. Är du en bidragsberättigad barn- och ungdomsförening har du i de flesta fall 0-taxa och är du privat kund så betalar du privattaxa.
Prislista
Svaret uppdaterat 7 februari 2017